، مدار بردازنده که   سمعک  تمامی سیگنال های الکتریکی دریافت شده از میکروفن را پردازش و تقویت می کند، بلندگو بعد از پردازش و تقویت سیگنال های الکتریکی، آنها را به وسیله ی بلندگوی سمعک دوباره به امواج صوتی تبدیل می کند و به گوش استفاده شده ارائه می دهد. سمعک ها از لحاظ ظاهری انواع گوناگونی دارند سمعک استخوانی، سمعک جیبی، سمعک نامرئی، سمعک رسیور، سمعک داخل گوش، سمعک داخل مجرا و... . همه ی سمعک ها با باتری کار می کند و طول عمر باتری به تکنولژی به کار رفته در سمعک بستگی دارد ، این تکنولژی به دو بخش آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شود. برای نگهداری از سعمک آن را از گرما و رطوبت دور نگهدارید، سمعک را به همان صوت که آموزش دادند تمیز کنید، وقتی سمعک روی گوشتان است از اسپری مو استفاده نکنید و باتری تمام شده را بلافاصله عوض کنید. مراحل تجویز سمعک ، ارزیابی شنوایی و معاینه گوش است که نوع کم شنوایی شما را مشخص می کند، مشاوره که بعد از معاینه گوش شنوایی شناس در مورد علت، نوع و میزان کم شنوایی به شما توضیحاتی می دهد، قالب گیری که بیشتر سمعک ها نیاز به قالب گیری دارد و یکی از مراحل مهم در تجویز سمعک است، تنظیم و تحویل سمعک که در زمان استفاده از سمعک نباید در گوش تان احساس ناراحتی کنید.

قیمت سمعک ، یکی از اصلی ترین موارد در تعیین قیمت سمعک ها برند آنها است که، بر اساس این برندها قیمت گذاری میکنند و در حال حاضر، انواع سمعک ها با برند های گوناگون و قیمت های مختلف در بازار به فروش می رسد. سن فرد کم شنوا، استفاده از یک یا دو سمعک، تکنولژی سمعک و میزان و نوع کم شنوایی عواملی هستند که در  قیمت سمعک  موثرند. در کودکان به خاطر زبان آموزی از سمعک هایی استفاده می کنند که تکنولژی بالاتری داشته باشند و با توجه به نیازهای شنوایی بیمار مشخص می شود که فرد نیاز به یک سمعک یا دو سمعک دارد و همین باعث تعیین میزان هزینه می شود.


خرید سمعک ، برای  خرید سمعک  ، نوع سمعک را بر اساس سبک زندگی بیمار توصیه می کنند که برای مثال، اگر فردی محل کار شلوغی دارد به یک دستگاهی احتیاج دارد که بهترین فناوری ها در آن استفاده شده باشد و قابلیت یک میکروفن جهت دار برای خاموش کردن بلندگوی دستگاه در صورت صداهای بلند را مجهز باشد. افراد برای خرید سمعک، به سمعک هایی احتیاج دارند که قدرت آن ها بر اساس میزان ضعف شنوایی آن ها باشد، متخصص شنوایی بعد از انجام دادن آزمایشات تشخیص می دهد که چه سمعکی برای شما مناسب تر است.سمعک ها از سلامت فیزیکی شما محافظت می کنند، اگر از کم شنوایی شدید برخوردار هستید از سمعک های کوچک استفاده کنید چون که، کوچکترین سمعک ها با قدرت شنوایی بالا تجویز می شوند.


منبع: samakbahar.com

یکشنبه 14 مهر 1398
بؤلوملر :